המותגים הצומחים של השנה
- 1
אמזון
Interbrand מפרסמת מדי שנה את מחקר המותגים שלה, שמדרגים את כוחם ושוויים הנוכחי של מותגים, מכל זן שהוא, בשוק. בשני המקומות הראשונים ניצבים זה עידן ועידנים אפל וגוגל, בסדר הנ”ל. במקום השלישי נמצאת אמזון, שהיא גם הראשונה במדד המותגים שביצעו את הקפיצה הגדולה ביותר בשנה החולפת – עליה של 56%. מעצמת קמעונאות האונליין של האיש העשיר בתבל, ג’ף בזוס, אשר שינתה את הרגלי הצריכה שלנו, נהנית כעת משווי של 100 מיליארד דולר.
- 2
נטפליקס
נטפליקס מדורגת במקום ה-66 במדד שווי המותגים הכולל. אבל הזינוק שהיא עשתה השנה בשוויה – 45% – מציב אותה שניה במדד הצמיחה. ספריית השכרת ה-DVD הדינמית של הימים ההם הפכה לכלי שנתן זבנג רציני להרגלי הצפייה בעולם בעידן הסטרימינג, ולגוף ההפקה הדומיננטי והנחשק בשוק הטלוויזיה והקולנוע כיום – מ”בית הקלפים” ועד “רומא”. היא חדרה ל-130 מדינות בעולם, כולל לבית שלכם, סביר להניח, החל מהשנה שעברה.
- 3
גוצ'י
המותג האיטלקי, לו מעל 4,000 סניפים ברחבי הגלובוס, חווה רנסנס אמיתי בשנים האחרונות. תחת הניהול הקריאטיבי הצעקני של אלסנדרו מיקלה, שהפך את גוצ’י ללהיט גם בסושיאל ובפופ – המכירות עלו בלא פחות מ-80% ב-2017; השנה העוקבת כבר איימה להפוך את סמל היוקרה לנפוץ מדי. שווי בית האופנה עלה ב-30%, מה שמביא אותו להיות השלישי ברשימת המותגים המזנקים מעלה. ההכנסות של החברה שניות בתחום האופנה רק ללואי ויטון.
- 4
סיילספורס
אחד האקזיטים הגדולים שנעשו במשק הישראלי בשנה שעברה – רכישת Datorama ב-800 מיליון דולר, היה עוד נדבך בשרשרת המהלכים שביצעה חברת המחשוב האמריקאית סיילספורס, שנמצאת בעלייה יוצאת דופן. היא הוסיפה 23% לשוויה, בדרך להיות הענן הכה פופולארי, המותאם אישית ללקוח, ספק שירותי התוכנה לניהול קשרי הלקוחות ושות’. הידד, מקום רביעי במדד.
- 5
לואי ויטון
אחרי שיתוף הפעולה עם המותג Supreme, ובהתאם למגמת החדרת אופנת הסטריט למותגי העל בעולם – לואי ויטון הגבירה את מדד הקוליות של החברה השנה אחרי שלקחה את וירג’יל אבלו להיות מנהל ליין הגברים שלה. כך שגם לואי ויטון, הקלאסיקה הצרפתית, שומרת על עצמה מעודכנת, לא רק מעצמת ענק על זרי הדפנה היקרים, וזה עובד לה יופי. השווי שלה עלה ב-23% אחוזים, מה שמעמיד אותה כמותג המדורג 18 בסה”כ בעולם נכון להיום.